Soms veroorzaakt het opnieuw discussie of vraagt het naar de impact van het bouncepercentage en de tijd op de website op de positie in de zoekresultaten van de website. Links op externe websites kunnen een positieve invloed hebben op uw verblijfsduur en het aantal pagina’s dat u bezoekt. Meer pagina’s doorbladeren en een langere bezoektijd aan de website zullen een positieve bijdrage leveren aan uw positie in de zoekresultaten. Instinctief realiseren de meeste webmasters en SEO’s zich dat de manier waarop bezoekers hun site gebruiken hun positie in de zoekresultaten zal beïnvloeden. Het is logisch dat Google gebruikersgegevens opneemt in zijn algoritmen. Wie kan immers de kwaliteit van zoekresultaten beter beoordelen dan de bezoekers zelf? Hoewel gebruikersgedrag is opgenomen in de algoritmen van Google (en andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo), gebruikt het geen gegevens van Google Analytics. Nu is het 2,5 jaar geleden sinds de laatste bevestiging. Ik weet dat veel SEO-mensen Google niet vertrouwen. Er zijn echter veel zeer praktische redenen waarom Google de gegevens niet in Google Analytics wil gebruiken. Er zijn twee belangrijke redenen voor deze situatie: Reden 1: Statistische procedures (inclusief Google Analytics) weten niet precies hoelang iemand op de website of webpagina blijft. Dit komt omdat ze alleen pagina-ladingen of gebeurtenissen kunnen registreren. Daarom worden de volgende voorwaarden beschouwd als rebounds in Google Analytics: Iemand komt terecht op een webpagina vol advertenties en belachelijk slechte tekst. De persoon verliet de site na een paar seconden en werd geregistreerd als bounce. Iemand komt terecht op een overzichtelijke webpagina, waar hij direct alle informatie vindt die hij nodig heeft. Hij las de pagina aandachtig en verliet de pagina na 10 minuten. Dit bezoek wordt ook geregistreerd als bounce. Reden 2: niet elke website gebruikt Google Analytics. Naar schatting gebruikt ongeveer een derde van de websites Google Analytics. Het verkrijgen van Google-gegevens van Google Analytics kan oneerlijke voordelen (of nadelen) opleveren voor gebruikers van Google Analytics. Dit helpt Google niet helemaal om de meest relevante website te kiezen. Zoekmachines proberen al jaren de tevredenheid van gebruikers te meten en deze in hun algoritmen op te nemen. Zoals bijna alle rankingfactoren, is de methode om dit te doen geen exacte wetenschap. Dit beschrijft niet alleen het bouncepercentage en de bouncetijd van de website (“lang indrukken” of “kort indrukken”), maar ook hoe de rest van de zoekresultaten moet worden afgehandeld. Het bezoeken van bijvoorbeeld meerdere pagina’s of het typen van een nieuwe zoekopdracht is een signaal dat wordt gebruikt om te bepalen of de zoekresultaten overeenkomen met de zoekintentie.
De term om dit uit te breiden is “pogo sticking”. Dit verwijst naar de springstaven waar je de kinderen ziet springen. Dit vergelijkt het gedrag van gebruikers die heen en weer springen tussen sites in zoekresultaten om de juiste match te vinden. Zoekmachines kunnen deze gegevens ook gebruiken en een duidelijk signaal geven over de kwaliteit van de weergegeven zoekresultaten. Een goed opgemaakte titel kan ervoor zorgen dat meer gebruikers op uw website klikken en u van tevoren de inhoud van uw webpagina beter begrijpt. Dit komt uw tijd ten goede. Aan de andere kant vergroten misvormde of misleidende titels de kans dat gebruikers die op uw site klikken snel terugkeren naar zoekresultaten. Dit zal je tijd verspillen.
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |